31 Ocak 2015 Cumartesi

BEN im uyku eğitimim 2

merhaba dün gece oğlanı uyuttuktan sonra nasıl uyuduğunu ve uyuyana kadar neler yaşadığımızı yazmıştım.
şimdi gece neler oldu ondan bahsedelim. en sonunda sızar şekilde 11 de uyuyan bebeğim 12 de uyandı hemen beşiğinden alıp emzirdim zaten memeyle uyumaya alışık olduğu için memeye değer değmez geri uykuya daldı. sonra saat 01:00 da gene uyandı bu sefer diğer göğüsümü emzirdim gene hemen uyudu  ben de hemen yattım . saat 02:00 da gene uyandı Allahım kurulu bir saat miydii bu çocuk ?gene meme ve gene uyku . saat 03:00 gene uyandı gene meme ve ben de merhaba ben zombi tanışalım mı modundayım :)o arada eşim yanımıza geldi onu görür görmez cin oldu çocuk :) neyse hazır uykusu dağılmışken altını aldım baya doldurmuş :) sonra babayla biraz mıncıkladılar birbirlerini ama eşin tutumu da çok önemli ona kalsa aramıza alalım ağlatma  durumu sözkonusu. nitekim aynı şeyleri de söyledi hadi biraz aramıza alalım , yarın başlarız dedi dayanamadım ikisi de mazlum mazlum bakışıyorlar zaten . gece de uyutana kadar çeşmeler açılmış diren çiğdem dediysem de yemedi :) aramıza alıp bi oraya bir buraya  döndük durduk sonra baktım ağa uyumuyor ben seni boşuna ağlatmadım kendim de boşuna ağlamadım hadi kalk bakalım kendi kendine uyuyamıyorsun en azından artık beşiğinde uyuyacaksın dedim. her yolu ( emzirme,dizde sallama,kucakta taşıma )deneyerek saat 5 te uyuyakaldı. artık ondan sonrasını cidden hatırlamıyorum bende ipler koptu çünkü.

şimdi benim bu ilk geceden çıkardığum bazı sonuçlar var : her bebeğin uyku eğitimine ihtiyacı var mıdır ? benim bebeğimin  memeyle uyumamaya ihtiyacı var . demek ki bizim temel problemimiz düzensiz , saatsiz uyumak değil bilakis aslında çok düzenli sadece beşiğinde uyuması için çabalıyoruz. onun haricinde o meşhur , başka kültürden devşirme uyku eğitim sendromlarını bebeğime uygularsam kesin kes olacak şeyin ilki sütümün kesilmesidir. çünkü gece emzirmeyi bırakmayı öneriyor yöntem . tamam ama ben gece emzirmeyi bırakamam bu sütümle oynamak olur. bunu göze almak istemiyorum çünkü hedefim yaşına kadar bebeğimi emzirmek. bir daha ömrü billah böyle bir gıdayı alamayacak bir çocuğun belli disiplinde uyuyabilmesi için gece sütünden kesmek bana canice geliyor.

dün öyle içli ağladı ki acaba baskı mı yaptım çocuğa farkında olmadan ilk uyku için çok mu sert oldu diye içim içimi yedi. . bir yandan da şeytan dürtüyor sanki ağlak bi çocuğun var da! ağlamayan çocuğu ağlattın da ! çocuk zaten düzenli uyuyor da ! bak çocuğun psikolojisini bozmaktan başka bişey değil bu da ! diye diğer melek taraf ta bir daha düşmesini görmeye,bu sorumluluğun altına girmeye  dayanabilecek misin? düştüğü için mi ağlasın , yoksa uyumaya çalıştığı için mi ? diyor . beni kendime getiriyor.

valla onu bunu bilmem ne uyku eğitimi diye çocuğu zıvanadan çıkartırım,ne de memeden keserim. şuan tek amacım geceleri kendi beşiğinde uyuyabilmesi. asıl amacım meme emerek uykuya dalmamasını başarabilmek ama en azından ben bu şekilde başladım ve daha önceki  yazımda da hiç bir yöntemin tek başına bir bebeğe kullanılmaması gerektiğinden bahsetmişim.

bakalım bu gece ne olacak?  uyku eğitimi ile ilgili okuduğum bazı yazıları buradan, şuradanve şuradan  siz de okuyabilirsiniz.

sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar