2 Şubat 2015 Pazartesi

BEN im uyku eğitimim 3

sezgilerine güven !

selamlar . bugün samet'le uyku rutini oluşturmaya çalışmamızın 3. günü . . ve ben dün gece iç güdülerimle hareket ederek başka bir yol denedim. samet'i yanıma aldım sanki gene yanımda uyuyacakmış gibi - ha tabi bizde şöyle oluyor samet genellikle alt katta uykuya başlıyor yukarıda devam ediyor --  yukarıya çıktık yanıma aldım doya doya emzirdim sarıldım,kokladım,sevdim,okşadım ,severken ağladım filan sonra uykuya tamamen girince hoopp yallah paşam beşiğe :)) saat başı uyanıp anasını kanırtan oğlum 12 den 3 e kadar mışıl mışıl uyudu..işin tuhaf kısmı bu sefer de ben uyuyamadım :) çocuk beşiğinde uyudukça benim uykum kaçtı .

atladığım şey şuydu : ben sadece samet'in uyku alışkanlığını değil, kendi uyku alışkanlığımı da değiştiriyorum. onu mu eğitiyorum kendimi mi eğitiyorum dün gece çıktı ortaya. yatakta koca bir boşluk saçlarını koklayamıyorum,nefesi bana değmiyor , yatakta hala daracık yere yatıyorum eğreti gibi :) yanım boş...bozuldum yahu . bak sıpaya nasıl da uyuyo fosur fosur diye homurdanıyorum sonra da diyorum kızım manyak mısın bırak uyusun işte istediğin bu değil miydi senin ?  ve evet sadece  belli bir düzende uyumaya alışmış olan bebekler annelerine bağımlı olmazlar , annelerini de kendilerine bağımlı hale getirirler miş ! öğreniyoruz anacım ,daha neler görücez .

neyse sabah uyandık ikimiz de kahvaltımızı ettikten sonra öğle uykusu zamanı geldi . ben gene iç güdülerime güvenle - tabi geceyi ben kazanmışım güdülerim de güdülerim diye dolaşıyorum - hiç zorlamadan her zamanki gibi dizime aldım  bu arada burada inanılmaz fırtına var 2 gündür kapı cam açamıyoruz . mutfak camını aralamıştım rüzgarın şiddetinden korkunca hemen beşiğine yatırıp camı kapatıp geldim. o arada uykuya daldı dalacak o boyutta. hemen beşiğin kilidini açıp minik minik sallamaya başladım ama çok uykuluydu ya da iyi saatindeydi yoksa çıldırır zaten bu ara dişleri yüzünden çok sinirli bi sopası olsa sıradan geçirecek babasını da beni de:) ve nihayetinde çok çok az bir sallamayla bizim oğlan bugün beşiğinde uykuya daldı . hemen odadan çıktım uzatmadım . ben çıkınca bağırdı eeeehhhh diye :) adam horoz ya ! hiç oralı olmadım ben de ona omuz silktim hıh ! diye döndü totosunu yattı .. yuppiii!! kop kop kop !!

yalnız bu arada kafama takılan bir şey var acaba bu çocuk yerini mi yadırgıyor. bizim bu alt kattaki beşiğin her yeri ayrı oynuyor ama onda sanki daha rahatmış gibi geliyor. bilemedim ..


evet sanırım gerçekten sonunda gülen ben olacağım . hem de tam da istediğim şekilde . oğlum mutlu , ben mutlu , ağlamak yok , baskı yok, zorlamak yok .. bi türlü örtüşemediğim uyku metodlarına totom totom gitmek zorunda kalmadığım için mutluyum. efferimmm bana :))

sevgiyle kalın .

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar