14 Şubat 2015 Cumartesi

bugün ÖZGECAN ASLAN ın 14 şubatı olabilirdi ... !!



lise 2. sınıftayım  . yıl muhtemelen 2003 . okuldan eve dönüyorum günlerden pazartesi . Pazartesi günleri buranın pazarı olduğu için ve evimiz pazara uzak olduğu için her pazartesi babaannemlerde olurduk. biz de okul çıkışı oraya gider babamın bizi gelip almasıyla evimize dönerdik..ana caddeden mahalleye döndüm. arkama biri takıldı . çok korktum ,arkama bakamıyordum daha da hızla yürümeye başladım sokakta kimsecikler yoktu. hızlandım . koşmak istedim ama anlayıp birden beni yakalamaya çalışacağından korktum. anlamamış gibi yapmaya çalıştım. gittikçe yaklaştı . az kalmıştı köşeyi döner dönmez bizim mahalleye ulaşacaktım . yürüdüm yürüdüm  . ve evet evimiz görünüyordu artık. arkamdan yaklaştı okul çantama dokundu ama asıl amacı beni taciz etmekti biliyordum . o iğrenç nefesini ensemde hissettim . birden çığlıklar atmaya başladım . bayırdan aşağı doğru kaçarak kayboldu . dedem ve eniştem kapı önündelerdi koşarak yanlarına gittim onlar da kaçan o pisliğin peşinden gittiler . ama o çoktan kaçmıştı. ağladım ağladım .. akşam babamla beraber emniyette aldık soluğu. bana sabıka dosyasını açtılar ve 80 lerden kalma fotoğrafların hiçbirinden bir tespit yapamadım. yıl 2015 hala hatırlıyorum şişme mavi siyah renkli bir mont vardı üstünde ,çiyan sarısı saçları vardı. bir müddet kendime gelemedim . sonra okula da geldi polis. sonuç gene fos. arkadaşlarım seferber oldular benim için. o zaman mobese de yok ki ... velhasıl bana acı bir hatıra olarak kazındı  bu olay.

 12 sene oldu ,evlendim 1 çocuğum var ve hala sokakta yalnız yürüdüğüm zaman yaprak çıtırtısından bile korkarım. arkama biri takıldı zannederim . hep kalabalıklar içinde güvende hissederim. o adam bana hiç bir şey yapamamışken ,12 sene geçmesine rağmen bu anlattıklarımın etkisini dün gibi hissediyorken , Allah aşkına soruyorum size tecavüze uğrayan , fiziksel ve psikolojik şiddete maruz kalan kadınların hali nedir sizce ?

Bizim kültürümüz , bizim ahlakımız, görgümüz ,NAMUS bilincimiz hangi ara bu kadar yozlaştırıldı?O NASIL BİR BABADIR Kİ OĞLUNUN YAPTIĞI BU VAHŞETİ GÖZ  ARDI EDİP YOK ETMEYE ÇALIŞSIN?

ben sevgililer gününü falan kutlayamıyorum . 20 yaşında pırıl pırıl bir can , bir zorbanın, insan suretinde görünen bir şeytanın hayvani isteklerine maruz kaldı . Kendini koruyamadı , canını namusunu koruyamadı . Bir hiç uğruna canice vahşice öldürüldü! Ve bizim canları istediğinde 1 gecede istedikleri yasaları meclisten geçirebilen devletimiz her nedense kadın şiddetine , namus kisvesi adı altında cinayet işleyenlere, tecavüzcülere halen caydırıcı bir kanun , çalışma yapamıyor ! 
Hala bir kadın akşam sokakta içi rahat şekilde yürüyemezken , bi taksiye , dolmuşa yalnız binemezken , iş yerinde psikolojik sözlü ve fiziksel tacize uğrayabiliyorken  ben rahat uyuyamam. 

Saçma sapan yok öğrenci eviydi , erkek kız ayrımcılığıydı , baş örtüsü , kürtaj, 3 çocuk tu derken toplumun zaten kadına olan bilincini iyice yerlere çektiler . Eğitim şart , adalet hukuk şart bunlar olmazsa işte bunlar olur . 

Artık içinde birazcık toplum bilinci vicdan olan herkesin bu duruma sert bir şekilde tepkisini koyması ve bi dur demesi gerekiyor ! Başka türlüsü olmaz bugün özgecanın başına gelenler yarın bizim de başımıza gelebilir ! 
Ailesine sabır ve başsağlığı diliyorum . 
Sevgiyle , insanlıkla kalın... 

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar