11 Ocak 2015 Pazar

bebeklerde keçiboynuzu

merhaba , günaydınlar,mutlu pazarlar..
az önce oğlanı uyuttuktan sonra şöyle bir iki araştırma yaptım. . nedeni, normalde sabah kahvaltılarında yumurta sarısı ,labne peynir ,azıcık ucundan zeytin,az meyve yiyen oğlum artık doymak bilmediği için ilaveten bir şeyler yapmam gerektiğini fark ettim..
elimde 6-36 aylık meyveli sütlü tahıllı mama vardı ( mamalar hakkında düşüncelerimi ek gıdaya geçiş yazımda yazmıştım. k.validem alıp getirip bir deneyelim deyince samete bazı sabahlar yarım kase yapıp verdim  sonra yarısı da çöpe gitti zaten . ) sonra elimdeki bu hazır mamadan feyz alarak internette sabah kahvaltılarında yapılan muhallebilerle ilgili araştırmalar yaptım . evde de yulaf kepeği,tam buğday unu,beyaz un,pirinç unu vardı. eşit miktarlarda karıştırıp lapa haline getirdim içine küçük boy bir bütün muz ve 1 dilim elmayı püreledikten sonra evdeki keçiboynuzu pekmezinden yarım tatlı kaşığı da ekledim. ben pekmez hakkında da çok olumlu şeyler yazmamıştım bloğumda fakat keçiboynuzunun çocuklara ne kadar yararı varmış meğer...
İçindekiler:1kg. keçiboynuzu pekmezinde;
8069 mg. Potasyum
698 mg. Kalsiyum
565 mg. Fosfor
147 mg. Sodyum
383 mg. Magnezyum
354 mg. Demir
24 mg. Bakır
32mg. Çinko
39mg. Mangan bulunurmuş. hatta eski insanlar bebeklerin dişlerinin kaşınma zamanlarında ellerine keçiboynuzu verirlermiş. diş etlerine ve dişlere çok faydalıymış. yani bizim minik gurmeler için harika bir doping ve doğal tatlandırıcı. ben elimde keçiboynuzu olmayınca harnup pekmezi ekledim muhallebisine. bu arada harnup ve keçiboynuzu aynı anlamı taşıyormuş.
hatta keçiboynuzu tozu  kusan bebeklere özel mamalarda kalınlaştırıcı ham madde olarak bile kullanılıyormuş.

bunların yanında bağışıklık sistemi güçlendirici,broş açıcı,balgam sökücü,öksürük ,kansızlık,kemik erimesi gibi sorunlara da çözüm  olabiliyormuş. .
doktorunuza sorduktan sonra ( ben sormadan verdim valla 1 çay kaşığından bi'şey olmaz canım ) sabah kahvaltılarında istersenz benim gibi mamasına isterseniz direkt olarak 1 çay kaşığıyla başlayabilirsiniz. bazı kaynaklar 10 . aydan itibaren başlanması yönünde ama ben bir sakıncasını görmedim.
en kısa zamanda aktardan keçiboynuzu edinip toz haline getirip sabah muhallebilerine ekleyeceğim.. size de şiddetle öneriyorum sevgili anneler.

hatta çocuğunuza nutella vereceğinize keçiboynuzu pekmezi verin. zaten o da çikolata gibi bir tat :) çocuklar seviyorlar. hatta bazı ürünler var çocuklar için yapılan abur cubur görünümlü şeker çikolata ama özü keçiboynuzu :)
ister yoğurduna katın,ister muhallebisine ,ister direkt olarak verin ama bence keçiboynuzunu mutfağınızdan eksik etmeyin .

sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar