26 Ocak 2015 Pazartesi

uyu uyu bebiş

  Merhaba , Emerek uyuyan bebek yazımda bazı sıkıntılarımdan , kurabiyemin Yanımda uyumasından, hatta meme emerek uyumasından  bahsetmiştim. . Bu aralar evde biraz yoğunum hal böyle olunca beşiğine koyuversem de uyusa şu oğlan moduna girdim , ertesi sabah tutuk bir boyun ile yoğun bir güne de başlayınca yok anam hangisi mantıklı ise okunacak ve uygulanacak bir uyku metodu , uyku eğitimi adı her ne halt ise başlanıyor diye şartlandım.. Hızlı Koşan atın tekmesi misali ( yani önce hızlı Koşan at oldum ) başladım araştırmalar yapmaya bir Sürü Yöntem, blogger annelerin deneyimleri,pedagogların makaleleri , nasıl başlanır, neler yapılır . okudum,okudum,okudum ...hatta ufak ufak denemeler bile yapmaya başladım bizimkinin vıraklamasına alışkın olmayan ben  mıyık mıyık sesini duyup,bükülen dudakları görünce tam bir U dönüşü ile -ah yavrumm.. al,  al oğlum .meme meme. diye suçluluk duygusuna kapılmış bir şekilde cumburlop çocukla yatağa giriyorum...:))
bir yandan da düşünüyorum bir kaç tane popüler yöntem var , araştırma yaptım farklı bir şey de bulamadım. . ama sonuçta bir kaç tane uyku yöntemini milyon tane annenin bebeğine  uygulamaya çalışılması , annelerin de bunu sorgulamadan aa bak artık uyku eğitimine başlanmalı deyip metodları okuyup içinden oyuncak seçer gibi birini seçip bebeklere dayatması sonra onun adına da bebeğin öz güveni , bebeğin kendi kendine güvenmesi gibi bana çok saçma gelen tabirlerin kullanılması açıkçası biraz fren yapmama neden oldu ( hızlı koşan at buraya kadarmış).

bir de şöyle bir şey var doktor onu dedi, ebe şunu dedi, annem bunu dedi, k. valide şöyle  yapmış, halamgil yengemgil bunu denemiş ile bu iş yürümüyor.AYIRDETMEDEN YAZIYORUM  doktor da , pedagog da, anne,hala,bacı kardaş da bir ANNE  karşısında aynı kefededir. hiç kimse sizin çocuğunuzu sizden daha iyi tanıyamaz ve asla daha iyi anlayamaz. o uyku metodlarını uygulamaya çalışırken bebeğini de kendini de harap etmiş insanlar da çok ne yazık ki.. sonuçta her bebek kendi mizacıyla doğar  ve  karakteri sonradan ailenin yetiştiriş tarzına göre şekillenir. ve ben bu mantıktan yola çıkarak uyku eğitiminin de bu şekilde olduğuna inanıyorum. her bebek kendine özgüdür. bazı bebek hafif sallanmaktan hoşlanırken bazı bebek daha da çileden çıkabilir, bazı bebek annesinin dizine yattığı an uyuyacağını anlayarak uyku moduna geçer bazı bebek bırak sallamayı ,ayağından sallandırsan uyumaz . evet bir metod vardır, bence de uyku eğitimi yapılmalı ama öyle yok ferber yöntemi, yok doktor bilmemne yöntemi,hemşire hanım yöntemi gibi tekdüzeleşmiş eğitimleri ben direkt olarak çocuğuma uygulamayı tasvip etmiyorum.hepsine saygı duyuyorum , yöntemden olumlu sonuç almış yazılar da okudum  ama ben cesaretlenemedim açıkçası. -- ha okurum, fikir sahibi olurum , içinden kendime ve oğluma ve tabi ki totalde aileme uygun olanı cımbızla çekerim . tüm yöntemleri mikserleyip yeni bir yöntem elde ederim, ya da çocuğumun ve kendimin kabul ettiği şekliyle bir doktora , ya da başka birine çok saçma sapan gelen bir yöntem uygularım . . neden olmasın ki . bir de şöyle bir durum var bu çocuğu, uyuyabilmek için yanında meme emerek uyumaya alıştıran eşşek anne  ben iken , aynı eşşek annenin hadi bakalım bilmem ne yöntemi ile uyku eğitimine başlıyoruz hıh ! deyip çocuğu dumura uğratmanın da alemi yok ve çok yanlış.  ben bebeklerin annelerine özellikle en azından ilk 10 -12 aylarını anneye bağımlı olarak geçirebilecekleri ve geçirmeleri taraftarıyım . bebeğin zekasını geliştiren en önemli şey anne ilgisi , kaygısız bir ortamda büyümek, stres dengesidir bence.. e mantıken anne sütü nün az kalorili olmasının ve bebeğin daha sık uyanmasının da bir nedeni olmalı , yalnızca acıkması için bu şekilde yaratılmış olamaz . tam kalbimizin üstünde ,sıcacık kollarımızın arasında , okşayarak ,severek emzirdiğimiz bebeklerimizle acaba daha yakın ,daha sıcak ilişki içinde ve daha sık ten
temasında  kalabilmemiz için olabilir mi?

derkennnnn  düşüncelerime,sorularıma,hatta içimde kurduğum bazı cümlelerin kaleme alınmış olmasına  a--ha !!  diyerek  uyku eğitiminin zararları adlı yazıyı buldum.

daha fazla bir şey yazmak istemiyorum . düşüncelerimi naçizane açıkça ifade edebildiğimi düşünüyorum. bir çok metod, yöntem aramak ve denemek yerine bence şu yukarıda son paylaştığım uyku eğitiminin zararları adlı yazıyı da bir okuyun derim .

sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar