25 Nisan 2015 Cumartesi

bebek araç gereçleri -4/ ilk adım ayakkabısı

bir çocuğunuz varsa ne onun ihtiyaç duyduğu araç gereçler biter ne de sizin yazacaklarınız...

sevgili oğlum emeklemenin bir sonraki safhası olan oraya buraya tutunarak yürüme modunda artık. muhtemelen yaşına kadar da yürür.tüm evi duvarlara koltuklara tutunarak bir güzel turluyor..
zorlamıyorum yürüsün diye ,uğraşmıyorum da nasıl olsa elbet bir gün yürüyecek .zaten açıkçası hiç halim yok bizimkisi ciddi fırtına gibi . durduğu yerde durmuyor hiç sesi çıkmıyor--arada attığı çığlıkları saymazsak-- pıtır pıtır bir oraya bir buraya . izlemek çok keyifli de valla artık belim bacaklarım kopuyor . bir de yürümeye başlarsa ne olur halim bilinmez :((

aslında evin içinde mümkün mertebe (hava güzelse) çıplak ayakla ya da ince bir çorapla  takılıyor. çünkü çıplak ayakla yürümek ayak sağlığını olumlu etkiyelen bir konudur.ama büyüdükçe bir yetişkin gibi ihtiyaçları doğan bebişimin de ayakkabı giyme zamanı gelmiş.

sametin doğumundan sonra çok çok fazla hediye ayakkabı geldi yaklaşık 15 çift filan. çıldırmış gibi ayakkabı almışlar çocuğuma ayol . sorun bana çiğdem giydirdin mi? birini bile giydirmedim. hem zaten kıştı tulumuyla takıldık hem de ayakları tombiş tombiş hem de daha minnacık bebeğe ayakkabı da neymiş? gene de düşünüp alanlara sonsuz teşekkürler ... :)

ama şimdi zamanı hem havalar güzelleşiyor yaz geliyor , hem oğlum büyüyor. sürekli emekler ve ayakta tutunarak yürür vaziyette . mantıklı olan da şimdi giydirmek ..
piyasaya şöyle bir göz atıp , olması gerekenleri okuyunca ve ürünün içeriğinin aynı olup etiketine göre fiyatlandırıldığını fark edince soluğu pazarda aldım.

çarşıda dükkanı olan bir ayakkabıcı pazartesi günleri pazara da sergi açıyormuş.. o kadar güzel çeşit çeşit ilk adım ayakkabıları vardı ki. mağaza mağaza gezmeye hiç gerek yok valla. önemli olan şunları bilmek 

bir ilk adım ayakkabısı;

1- hafif ve yumuşak bir deriye sahip olmalı
2- hava alabilme özelliği olmalı
3-esnek ve bükülebilir bir ayakkabı olmalı ,
4-yüksek tabanlı olmamalı
5-arka kısmı sert olmalı ( ayak bileğinin arka kısmı)
6- ayak ucu kısmı da sert olmalı

bunların haricinde bazı ilk adım ayakkabılarının bilekleri de vardır . ve bazı uzmanlar şiddetle bilekli bir ayakkabı tercih ederler ben katılmıyorum . hafif bir ayakkabı da en az bilekli bir ilk adım ayakkabısı kadar sağlam adımlar attırabilir bence. göreceli bir davranış.
pazarda da benim baktığım tüm ilk adım ayakkabıları bu şekildeydi. ben çok beğendim ve sevgili annem torunumun ilk adım ayakkabısı da benden olsun diyerek bize hediye aldı.  ve fiyatı da çok uygun 45 tl den 30 tl ye düşürdüler. tabi ki başka modeller de alınır zamanla ama bana sorarsanız aklımda nerden kalmış bilmiyorum ama şu atasözünü hiç unutmam ; bir çocuğun giydiği haram, yediği helal miş . aynen de öyle kim demişse iyi demiş hoş demiş. belli kriterler çerçevesinde bence her yerden alışveriş yapılabilir.
** çok teşekkürler canım annemm ;)

sevgiler...


2 yorum:

Tehlikeli Tuval dedi ki...

Merhabalar, Bir baba adayı blogunuzu ilgiyle takip etmeye başladım. Eşimin de okumasını isterdim ama onun zamanı yok maalesef...

ÇiğDEm Tahtasız dedi ki...

Öncelikle hoşgeldiniz diyor ve bir baba adayı olarak anne bebek blogu takip ettiğiniz için de sizi tebrik ediyorum . Eşinizi de beklerim :))

Popüler Yayınlar